در انتشارات دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر شد.
در کودکان مبتلا به اختلالات زبانی یکی از ابعاد آسیب های زبان مشکلات مربوط به دستور زبان است. از آنجایی که در آسیب شناسی گفتار و زبان، آموزش درک و بیان جنبه های صرفی و نحوی نسبت به آموزش واژگان عینی سخت تر هستند، بنابراین لازم است تا راهبردهای درمانی ویژه ای برای آموزش این سطوح از زبان که پیچیدگی بیشتری دارند، انجام شود. یکی از متداول ترین روش ها در طرح ریزی برنامه درمان توسط آسیب شناسان گفتار و زبان، درمان مبتنی بر سطح رشد زبانی کودک است. برنامه درمانی مشکلات صرفی و نحوی معرفی شده در کتاب حاضر، بر مبنای مدل توصیفی تکاملی است. این راهنما در دربردارنده اکثر اجزاء صرف و نحو زبان فارسی به ترتیب ظهور در دوران رشد کودک است و می تواند برای بسیاری از گروههای کودکان دچار اختلالات زبانی که دارای مشکلات دستوری هستند، بکار برده شود به گونه ای که درمانگر می تواند سطح رشد دستوری کودک را تعیین کرده، اولویت درمانی داشته و نیز برنامه درمانی مشخصی برای رساندن کودک به سطوح بعدی دستور زبان داشته باشد. |